magazin
Vajon miért kapott külön kiskönyvet Denis Villeneuve, ha a tízes évek eleje óta minden filmje eggyel rosszabb, mint az előző? És ki a…
továbbmagazin
Michelle Williams pókhasú, pipaszár lábú, púpos, fehér Crocs-os keramikust alakít az év egyik legjobb filmjében, egy olyan nőt, aki mindennél…
továbbvideó
A First Cow, az Egyes nők és a Sötét húzások rendezője, Kelly Reichardt legújabb filmjében egy szobrász karakterén keresztül beszél kapuzárásról és…
továbbhír
Erős mezőny versenyez idén az Arany Pálmáért, David Cronenberg, Park Chan-wook, Kelly Reichardt és Claire Denis új filmjei is szerepelnek a…
továbbmagazin
Egy idegösszeomlás szélén álló ejtőernyős lánnyal és egy vadnyugati tehén körüli felfordulással indítottunk a 70. berlini filmfesztiválon. Az eső…
továbbhír
A népszerű amerikai színésznő, Elle Fanning, a görög Jorgosz Lanthimosz, A kedvenc rendezője, valamint az Idát jegyző Paweł Pawlikowski is az…
továbbhír
Az amerikai függetlenfilmes világ egyik legeredetibb alkotójának, Kelly Reichardt rendező-forgatókönyvírónak műveiből első ízben rendeznek…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié